Naujienos

Lietuva pasaulio žiniasklaidoje: aktyvi pritraukiant investicijas, dėmesys kultūros kūrėjams

Naujienos

Data

2022 11 21

Įvertinimas

Rusijos karas Ukrainoje pirmaisiais mėnesiais prikaustė viso pasaulio dėmesį. Demokratinių šalių, tarp jų ir Lietuvos, lyderiai iškart pasmerkė Rusijos agresiją, o karui tęsiantis jau daugiau nei pusmetį, aktyviai palaiko Ukrainą ir jos žmones. Valstybių lyderiai, kalbėdami apie karą, sulaukia įtakingiausių žiniasklaidos šaltinių dėmesio. Lietuvos balsas pasaulio žiniasklaidoje taip pat yra girdimas, ir ne tik Rusijos karo Ukrainoje kontekste.

Vyriausybės kanceliarijos Vyriausybės komunikacijos departamento Strateginės komunikacijos skyriaus ir šalies institucijų atliktas Lietuvos matomumo vertinimas 13-os tikslinių užsienio šalių žiniasklaidos priemonėse rodo, kad didžiausią reikšmingų naujienų apie Lietuvą srautą paskutinį šių metų ketvirtį sugeneravo pranešimai apie šalies vidaus ir užsienio politiką, ekonomiką ir turizmą.

2022 metų III ketvirtį užsienio šalių žiniasklaidoje užfiksuota daugiau nei 26 tūkst. pranešimų, kuriuose paminėta Lietuva. Palyginti su šių metų I ir II ketvirčiais, šalies matomumas pagal fiksuotų pranešimų skaičių sumažėjo 1,4 karto, o tam didžiausią įtaką turėjo mažesnis vasaros naujienų srautas ir sumažėjęs dėmesys Rusijos karui Ukrainoje, kurio kontekste Lietuva buvo ryškiai pastebima.

Daugiausia šalies paminėjimų užfiksuota Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, mažiausiai – Šiaurės šalių (Danija, Norvegija, Suomija) ir Izraelio žiniasklaidos portaluose. Šis šalių sąrašas beveik nekinta jau dvejus metus.

Valdymo sritis (šalies vidaus ir užsienio politika), vertinant pagal pranešimų skaičių, pirmavo. Šios srities aktualijomis domėjosi įtakingi ir dideles auditorijas turintys žiniasklaidos šaltiniai: MSN, The Washington Post. Bloomberg, Newsweek, Der Spiegel ir kt.

Užsienio šalių žiniasklaidoje paminėtas ir šalies investicinės aplinkos patrauklumas, startuolių ekosistemos privalumai, šalies patrauklumas turistams.

„Ekonomikos srities aktualijos šį ketvirtį daugiausia prisidėjo prie Lietuvos, kaip inovatyvios ir saugios valstybės, įvaizdžio stiprinimo, skleidė pozityvią žinią apie šalies investicinę aplinką. Srities aktualijos sudarė net 44,52 proc. visų teigiamo tono reikšmingų pranešimų ir 21,4 proc. visų reikšmingų pranešimų apie Lietuvą. Tai rodo, kad mūsų ekonomikos potencialas ir investavimo galimybės šalyje – aktualios temos net ir šių dienų geopolitinių iššūkių kontekste“, – teigia Marius Gurskas, Strateginės komunikacijos skyriaus vadovas.  

Užsienio žiniasklaidos dėmesį labiausiai pritraukė VšĮ „Investuok Lietuvoje“ proaktyvi komunikacija pristatant investicinę aplinką Lietuvoje, investicijų pritraukimo pasiekimus.

Šalies ekonomikos srities aktualijomis domėjosi Yahoo Finance, vokiečių Die Welt, Euronews ir kiti įtakingi žiniasklaidos šaltiniai. Didžiausio dėmesio sulaukusios temos: šalies investicinė aplinka, programa „Startup Visa Lithuania“, ekonominiai santykiai su Kinija ir Taivanu, Lietuvos mokslininkų pasiekimai ir investicijos į šalies kino pramonę.

Nuosekli VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ komunikacija supažindino užsienio šalių skaitytojus su Lietuvos turizmo potencialu – nuo „city-break“ tipo kelionių galimybių iki Lietuvos gastronomijos. Šalies turizmo aktualijos atspindėtos dideles auditorijas turinčiuose šaltiniuose – Voice of America, Euronews, Forbes, Buisness Insider ir kt.

Kultūros srities naujienos šį ketvirtį pasiekė didžiausią skaitytojų auditoriją užsienio šalių žiniasklaidoje per 2022 m. – pagal reikšmingais pranešimais potencialiai pasiektos auditorijos rodiklį sritis nusileido tik visus metus pirmaujančiai valdymo sričiai ir nuoseklios institucijų komunikacijos palaikomai turizmo sričiai. Srities naujienų daugiausia užfiksuota Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Japonijos žiniasklaidos portaluose. Didžiausio dėmesio sulaukusios temos: Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022, operos „Saulė ir jūra“ gastrolės Suomijoje, Izraelyje ir Vokietijoje, M. K. Čiurlionio kūrybos paroda Londone, Dulwicho paveikslų galerijoje, scenos meno atstovų pasiekimai ir veikla (išskirtinio dėmesio sulaukė A. Grigorian, M. Gražinytė-Tyla, Ž. Martinaitytė, choras „Jauna muzika“, Kauno styginių kvartetas, LNDT, M. Ivaškevičius). Apie Lietuvos kultūrą kalbėjo tokie žiniasklaidos gigantai kaip Prancūzijos Le Monde, JAV Variety, Medium, NPR ir kt.

Išsamiau su Lietuvos matomumo užsienio šalių žiniasklaidoje analize galima susipažinti: Užsienio žiniasklaidos ir socialinių tinklų analizė – Lietuva
Lietuvos matomumo užsienio žiniasklaidoje vertinimas apima 13 tikslinių užsienio valstybių (Danija, Izraelis, Japonija, JAV, Didžioji Britanija, Lenkija, Norvegija, Nyderlandai, Prancūzija, Suomija, Švedija, Ukraina, Vokietija) ir 4 šalies įvaizdžio pozicionavimo sritis (ekonomika (Co-create Solutions), kultūra (Co-create Culture), valdymas (Co-create Governance), talentų pritraukimas (Co create Life). Taip pat vertinama turizmo sritis ir stereotipinis šalies įvaizdžio atspindėjimas užsienio šalių žiniasklaidoje.

Šaltinis: lrv.lt